allt för min syster

0kommentarer

hejhej, vet att jag inte har bloggat men har inte orkat, de blir ju så tråkigt att man inte kan ladda upp bilder. Får väll sitta vi stora nångon också;)

Idag har jag varit hemma iallafall har längtat sjukt mycket tills helgen. På fredag blir de väll att vara ute sen ska jag sova hos tessi, blir kulkul de;) Idag kollade jag på Allt för min syster för andra gången, så jävla bra! Den tycker jag alla ska se den är rätt sorglig men lite kul också faktiskt:) börjar nästan gråta när jag ser trailern!


Det sentimentala dramat Allt för min syster med Cameron Diaz handlar om en familj som kämpar för att hålla ett av barnen vid liv. Sextonåriga Kate har nämligen leukemi, något man upptäckte vid två års ålder. Hemligheten bakom att hon kunnat överleva är att hennes yngre syster Anna varit en perfekt donator åt henne. När Anna är tretton år fattar hon ett beslut som försätter familjen i en akut kris. Hon vill inte längre donera.
I denna inte helt kronologiskt berättade film får vi möta en på ytan lycklig kärnfamilj. Barnen hoppar glada runt i studsmattan på den stora tomten. Vid middagsbordet kivas det lite om småsaker. Under ytan finns dock en betydligt mörkare sida som hotar att splittra familjen.

Kommentera

Publiceras ej